Monday, October 29, 2012

Silly Story

I Van Who?

Not my photo. All copyrights go to the owner.


Ik zit weer ongelofelijk te wippen en te flippen. Je kent I-van-hoe? Wie? Ja die. Lees even verder. Mijn moeder (duitse) leerde mij de engelse taal. Gewoon fonetisch inslikken en dan uitspreken op zijn nederlands en daarna uitspugen in plat engels. Cockny is het best. Hi Gov'ner. En dan schuiven er weer wat clipjes onder de deurmat. Pygmalion (1938) is een aanrader. Zwart-wit. Oscars gewonnen. George Bernhard Shaw. Eliza Doolittle. Professor Higgins. Kolonel Pickering. Mijn moeder was toen 15 jaar oud. Zij werd later een fan van Winston Churchil. Tweede wereldoorlog. Daar heeft ze haar engels vandaan. Beroemd dialoogje;

  • Werkster: If I was married with you, I would poison your tea.
  • Winston: If I was maried with you, I would drink it.

En zo sloop de zwarte humor langzaam maar zeker mijn leven binnen. Van de hak op de tak. De Ivanhoe intro kun je hier bekijken. Roger Moore. Sir Walter Scott. The Saint. James Bond. Lekkere vent.
De nederlandse tekst is zo gaaf geweldig om luiduit mee mee te schreeuwen;
  • Ivanhoe (solo, 2x)
  • Ivanhoe (koor)
  • Onvervaard gaan wij te paard met Ivanhoe
  • Waar hij gaat of staat, we zijn steeds aan z'n zij
  • We zijn paraat en zingen vrij en blij
  • Ivanhoe (2x)
  • Overal door bos en dal met Ivanhoe
  • De vrijheid in z'n leuze
  • gerechtigheid in't land
  • Er is voor hem geen keuze
  • z'n zwaard is in z'n hand
  • kom we gaan, allen tezaam
  • Voorwaarts met Ivanhoe, met Ivanhoe




Hoe krijg je een zelfgemaakte foto in je blogje. Ik moet weer even heel diep nadenken. De .jpg moet een url hebben in de wolk. Dat is wel duidelijk. Google onthoud alles. Dus eerst je foto's omhoog laden naar Picasa.

Nee, Ho, Stop.

Je foto's zijn veel te groot. Je gratis Picasa-account is binnenkort opverbruikt. Daarna moet je betalen. Wat moet ik dan doen? Rustig blijven. Open Lightroom en importeren als 4000 Kikas en exporteren als 400 Kikas. In een aparte map. Dan kun je het mapje met foto's exporteren en omhoog laden naar je eigen Picasa.

Stop maar. Ik word nu al knettergek. De foto hierboven is van 2011 toen ik nog puf had. Ik ben nu te lui en te lam om nieuwe foto's te uploaden. Komt later.


= = = End of Post = = =


No comments: