Friday, October 26, 2012

Cat Woman

Fred is Gespot


In 2004 kreeg Catwoman haar eigen film. Halle Berry vertolkte de rol. De film stond qua verhaal volledig los van de Batman-verhalen en draaide uit op een enorme flop. Halle Berry “verdiende” zelfs een Golden Raspberry voor haar vertolking, enkele dagen nadat ze een Oscar won voor haar rol in "Monster’s Ball".


Fred is gespot door catwoman55. Een buuf en een dierenfreak. We maken soms een praatje op de stoep en we mailen soms wat met elkaar. Ik had een verbrijzelde heup en zij heeft nu een gekneusde knie. Dat schept een band. Katten en poezen ook. Dus heb ik haar onlangs gevraagd naar de whereabouts van Fred. "Nou, die zat gisteravond lekker voor mijn deur te eten".

Helen is zo gek als een stip. Een pronte blonde dame van net geen zestig lentes. Ze zet bakjes nat kattenvoer op de stoep. Zogenaamd voor die zielige zwerfkatten. Wat dacht je van de gratis ratten?

Op een gegeven moment liep ze hier stukjes brood uit te delen aan honderd ganzen. Mevrouw ging in lichte galop voorop en de hele plaag ging er gakkend achteraan. De deelraad moest eraan te pas komen op haar een beetje in te tomen.

Ted heeft het ook wel gezien. Gisteren was hij nog wat depressief. Maar hij lijkt nu weer de oude. Dat kun je aflezen aan zijn speelsheid en non-verbale communicatie. Als ik over Fred begin is zijn antwoord meestal een grote gaap. That's the spirit.

Fred bekijkt het maar. Hij weet waar zijn huis is. Vijftig meter verderop. Als hij betoverd wil worden door die heksige Helen, ga lekker je gang. Geboren in west, getogen in oost. Na anderhalf jaar moet hij het nu wel weten. CU later alligator.

Helen mailde me net, dat ik vanavond om acht uur Fred kan treffen bij haar voerbakjes. Natuurlijk ga ik even kijken.

Verloren zoon

Net even de deur uitgeweest. Na tien meter lopen hoorde ik een miauw. Dat was Fred. Gezond en wel. Na zoveel dagen was ik flink opgelucht. Halsbandje van Fred was ook weg. Kassa. Zestig Euro naar de knoppen. Daar ga ik wat aan doen. Ze hebben een chip, maar niet iedereen heeft een lezer. Misschien moet ik een mobieltje met GPS voor hun kopen. Dan kan ik ze bellen.

Oh Happy Day. Dat was een hartelijk weerzien. Snel naar binnen. Nat hapje voor Fred neergezet. Het hele gezin was weer herenigd. Ted en Fred en de baas. Een uurtje quality-time op de bank met z'n drietjes. Maar nu zijn de broertjes alweer de duisternis in. Het is weekend. Avondje stappen. Ze hebben er de leeftijd voor. Laat ze maar begaan. Het wordt nu kouder en de tuindeuren gaan straks dicht en de kids blijven dan binnen. Winter-time is quality-time. Lekker knorren bij het open haardvuur.

Dat gaat dus nooit lukken. Een rake opmerking; "Ik heb geen katten. Zij hebben mij".


= = = End of Post = = =


No comments: