Sunday, October 21, 2012

Still Testing

Bezorgd

Ted was vanmorgen al om 07:00 uur binnen van een nachtje stappen. Toen ik wakker werd lag hij al lekker te knorren op de bank. Fred is om 15:00 uur nog steeds niet binnen. Dat is rijkelijk laat voor zijn doen.

Fred wordt steeds zelfbewuster (net als ik). Hij weet wat hij doet en hij weet waar zijn thuis is (net als ik). En Ted wordt ook niet zenuwachtig, omdat hij zijn broertje mist. Dat dat ik ruiken aan zijn non-verbale communicatie. Ja, je moet een beetje EI hebben voor tweelingen en voor dieren.

Fred wordt het "beest" en Ted is het "diertje". Fred is erg veranderd sinds hij onder het keukenblok vandaan gesleurd moest worden. Gisteravond lagen we nog lekker te knorren op mijn toetsenbord. Allebei oogjes dicht. Waar blijftie nou? Best wel een beetje bezorgd.


Laatste nieuws

Het is zondag 23:00 uur. Fred nog niet gezien. Ruim 24 uur van huis. Normaal is dat 12 uur. Ted is net ook weer de straat op gepiept toen ik even de voordeur open deed. Om te kijken waar Fred bleef. Dat wordt een onrustig nachtje slapen. Of ik moet mijzelf troosten met geruststellende gedachten. Katten blijven wel vaker een paar dagen van huis. Er zijn een aantal mogelijkheden.
  • Fred is platgreden. Het meest onwaarschijnlijke geval, want ik zie zelden platgereden katten in de buurt. Of iemand moet het lijkje snel hebben opgeveegd, maar dat is een ongehoorde burendienst in deze tijd. Dat zou ik zelf ook niet zo snel doen. Dat is dan vette pech. Veel verdriet. Hoort bij het leven. Ik heb er bewust voor gekozen dat ze in en uit kunnen lopen in een Amsterdamse benedenwoning. Mijn katten zijn ooit gespot op een kilometer van huis en zijn vrijwel elke nacht op stap. Volgens mij weten ze donders goed waar ze mee bezig zijn.
  • Fred heeft een beter tehuis gevonden. Ook onwaarschijnlijk, maar geen ramp. We hebben hier leuke klik en ze krijgen altijd hun natje en hun droogje. Iedereen die de broeders gezien heeft, zal dat kunnen beamen. Als ze honger krijgen, komen ze vanzelf weer uit de boom vallen of naar huis.
  • Fred is opgegeten door een gans, rijger of zwaan. Ook onwaarschijnlijk, maar ik verwacht binnenkort wel weer een jachttrofee in mijn slaapkamer.
  • Het zal de leeftijd zijn. Jongetjes worden mannetjes. Ze zijn nu zo'n anderhalf jaar oud. Fred heeft te diep in het glaasje gekeken en is ergens in de struiken in slaap gevallen. Hij heeft geen mobiel bij zich en kon mij dus niet bellen. Komt vaker voor. Hoort bij de opvoeding. Ik moet Dr. Spock er nog maar eens op naslaan.

Na een uurtje is Ted weer binnen. Mijn "diertje" had ruzie met een andere straatkat. Dat soort "Katzenjammer" kun je goed horen en dat is niet zo prettig voor de buren. Via de voordeur heb ik hem weer naar binnen gepraat. Geen schade. Via de tuindeuren weer vertrokken. Ik vraag me écht af of mijn jongetjes ooit nog vriendjes zullen maken.



Width (1)

My blog is 400 pixels wide. That is a need-to-know for scaling pictures and other elements. But how does this translate into text-width? I am using the automatic word-wrap feature in the Google blog. But my simple html-editor does not have a word-wrap option. No problem. As long as you are NOT using "breaks", Google concatenates all text For instance, this text is 8 lines in my editor and appears in the blog as one block of text.



Width (2)

1---5---10----+----+---25----+----+----+----+---50----+----+----+----+--75 On the other hand it is handy to know how many characters fit in
400 pixels. For instance, when you are writing songtexts or poems,
you must end every line with a line-break. The number of characters
per line varies with fonttype and fontsize, of course.

Here is a Dutch example from Wikipedia;

- Er was eens een naaister uit Knokke,
- die naaide per dag twintig rokken.
- Dat ging niet meer goed,
- dus werd ze met spoed
- verplaatst naar de afdeling sokken.





Rutger Kopland (with old "object" syntax)





Rutger Kopland (with new "iframe" syntax)




Introduction

I must label these entries as "Cat Stories".
We first met at spring-break 2011.
Since then we had some adventures.
I could tell you many juicy stories.








Story Number One

Het is kwart over zes
Vrijdagochtend
Mijn lievelingsmoment
Begin van het weekend
Precies tussen slapen en waken
Hoor ik de slaapkamerdeur kraken
Ted springt op mijn bed
Gister door de voordeur ontsnapt
Net de tuindeur binnengestapt
Nachtje stappen geweest, altijd feest, wat een beest
Een kwartiertje later is ook het tweede boefje binnen
De lievelingen




Story Number Two

Het is zaterdagavond
Ik heb net de katten de straat opgeschopt
Ze zaten zó te janken voor de voordeur
De straat is spannender dan de tuin
Nou ga dan maar, maar wel op tijd thuis
Dat zal morgenvroeg worden, zoals zo vaak
Via de tuin of via de straat maakt niet uit
Ze hebben een actieradius van 1000 meter
En ze komen braaf elke dag weer thuis




Story Number Three

Ik ben ooit samen met Fred de boom uitgeflikkerd
Hij was toen nog erg jong, ongeveer zes weken
Dat was eind april 2011. Verbrijzelde heup
Dat verhaal (en het vervolg) kan ik nog in geuren en kleuren vertellen
Misschien wel een heel boek vol maar vandaag niet




Picasa Foto's

Hoe krijg je een Picasa foto in je Blog? Dat moet je even testen. Je moet gewoon een URL inlinken. In mijn geval ga ik niet "Mijn Picasa" gebruiken, omdat ik dan van Google account moet wisselen. Dat is veel te ingewikkeld. Daarom gebruik ik in dit voorbeeld een (niet zo) willekeurige andere Picasa foto. Gebruik geen foto's van je harde schijf, want die gaan eens verloren. Gebruik liever "The Cloud". Dat is ook niet 100%. Mijn Picasa albums op dit account zijn ooit verwijderd, omdat er "indecent content" op stond. Zeker als je blog in het engels geschreven is (dé internettaal), searchable en publiekelijk beschikbaar, moet je bedacht zijn op rare Amerikanen. Die (Google, Apple, Facebook, ICAN) bepalen nog steeds wat toegestaan is op internet.



Een foto-onderschrift had ik vroeger in een kleiner fontje. Maar die besturing is in HTML5 niet meer goed mogelijk. Dat is met versie 5 overgeheveld naar externe .css bestanden (Cascading Style Sheets). Hoe je die moet gebruiken in een Google blog weet ik niet. Dat komt misschien later.




Staande Foto's

Een niet-klikbare foto op halve grootte (200 pixels) met een text eromheen gewrapt. In dit voorbeeld pluk ik een plaatje van Willem de Zwijger van het internet en zet daaromheen het eerste couplet van het nederlandse volkslied. Niet aanbevolen, omdat je hier weinig controle hebt over de lay-out. Dat wordt pielen en puzzelen met spaties en line-breaks. Een foto over de volle breedte is beter, maar een staand formaat is dan vaak te groot.







- Wilhelmus van Nassouwe,
- ben ik van Duitsen bloed,
- den Vaderland getrouwe,
- blijf ik tot in den doedt.
- Een prinse van Oranje,
- ben ik vrij onverveerd,
- den Ko-ho-ho-ning van Hispanje,
- heb ik altijd geëerd.











Bij voetbalwedstrijden is het eerste couplet genoeg. Bij kerkelijke en officiële gelegenheden wordt vaak ook het zesde couplet gezongen.
Altijd handig om in je achterzak te hebben. Hier volgt de tekst;

- Mijn schild en de betrouwen,
- zijt Gij, oh God mijn Heer,
- op U zo wil ik bouwen,
- verlaat mij nimmermeer.
- Dat ik toch vroom mag blijven,
- Uw dienaar t'aller stond,
- de ti-hi-hi-rannie verdrijven,
- die mij mijn hart doorwondt.

Een leuk weetje is, dat de eerste letters van alle vijftien coupletten de woorden "Willem van Nazzov" vormen.
Lees maar na op Wikipedia.




= = = End of Post = = =


2 comments:

Anonymous said...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Appreciate it [url=http://www.caminos-andinos.org/forum/viewtopic.php?pid=4371#p4371] helpful hints[/url] certainly like your website but you need to check the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I in finding it very troublesome to tell the truth however I will certainly come again again. I should say also believe that mesothelioma cancer is a unusual form of cancer malignancy that is commonly found in people previously familiar with asbestos. Cancerous cells form within the mesothelium, which is a defensive lining which covers almost all of the body's organs. These cells normally form in the lining on the lungs, abdominal area, or the sac that encircles one's heart. Thanks for expressing your ideas. As a Newbie, I am constantly browsing online for articles that can aid me. Thank you [url=http://kyba.net/index.php?productID=481&ukey=discuss_product&did=36] helpful hints[/url] Can I simply say what a aid to search out somebody who really is aware of what theyre talking about on the internet. You undoubtedly know the way to convey a problem to light and make it important. Extra folks need to learn this and understand this aspect of the story. I cant believe youre no more fashionable since you undoubtedly have the gift. I am often to running a blog and i really respect your content. The article has really peaks my interest. I'm going to bookmark your website and hold checking for new information.

uncle.harry said...

When you're not a nerd (like me), don't try coding HTML. Just follow your blog instructions. HTML coding absorbs a lot of (learning) time. As I understand it, you need your time for some better things in life.