Saturday, October 27, 2012

Notaris

Notaris


Ik kreeg gisteren een e-mail van mijn notaris met de ontwerpakte voor de oprichting van mijn stamrecht bv. We hebben elkaar één keer (heel indringend) gesproken. Maanden geleden. Een krasse knar van ruim zestig lentes. Dat noem ik nog eens ouderwetse betrouwbaarheid.

Die kun je dus absoluut niet replyen met een Hey, Hai of Hoi. Dat wordt minstens een "Geachte". Ik begrijp weinig van de huidige i-tiquette. Spiegelen lijkt mij de beste taktiek. Aanhef en afsluiting gewoon kopiëeren.

Gisteren kreeg ik drie late twintigers op bezoek. Die hebben onze woningen met bouwkundige ogen bekeken. Hij gaat straks ons huis splitsen. De jeugd houd ik toch iets meer in de gaten. Net als mijn katten. Die krijgen een extra e-mailtje, om ze onder controle te houden. Ik ben nu eenmaal een een controlfreak. Maar wel heel vriendelijk hoor.

De notaris heeft ook mijn accountant ingecopieerd. Hij houdt kantoor aan de overkant van de straat. Om de hoek bij Elsa's. Ook een zestigplusser, het is een soort team. Daar ben ik ook ooit op bezoek geweest. Hij doet mijn belasting en mijn stamrechtadministratie. Ik heb een speciaal zintuig voor mensen die ik kan vertrouwen. Dit klikt. Ouwe lullen onder elkaar.


= = = End of Post = = =


No comments: